Asociația Comunelor din România – ACoR a organizat la Hotelul Mara, Sinaia, județul Prahova, sesiunea de formare cu numărul șapte dedicată aleșilor locali aflați la primul mandat, în cadrul proiectului „Îmbunătățirea accesului și calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, finanțat prin Granturile Norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare locală.
Astfel, în perioada 30 martie – 02 aprilie 2023 au fost instruiți, în ceea ce privește cadrul general aplicabil administrației publice, principiile bunei guvernări și organizarea instituțională a administrației publice locale, un număr de 15 participanți, reprezentanții a 10 comune din județele Argeș, Brăila, Buzău, Dâmbovița, Galați și Ialomița.
Sesiunea de formare l-a avut ca formator pe dl Radu-Bogdan COMȘA. Organizator de curs a fost dl Aurel RADU – coordonator instruire în cadrul proiectului.
Subiectele abordate de formator au vizat o serie de informații cu privire la administrarea proprietății publice și private a unităților administrativ-teritoriale, finanțele publice locale, managementul resurselor umane, managementul investițiilor, managementul proiectelor cu fonduri externe nerambursabile, achizițiile publice, sistemul de control intern managerial, principalele registre specifice administrației publice locale, serviciile e-guvernare și elaborarea documentelor de politici publice de interes local.