A zecea sesiune de formare pilot organizată în comuna Pericei, județul Sălaj, de către Asociația Comunelor din România
5 august 2023COMUNICAT DE PRESĂ
18 septembrie 2023Asociația Municipiilor din România – AMR a organizat în perioada 28-29 august 2023, în municipiul Zalău, a șasea sesiune pilot de formare, în cadrul proiectului „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, finanțat prin Granturile Norvegiene 2014-2021, în cadrul Programului Dezvoltare locală.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!S-au înscris la această sesiune 30 funcționari publici și aleși locali, având ca obiectiv principal formarea în cele 4 domenii specifice ale proiectului: etică, transparență, conflicte de interese și incompatibilități. Menționăm prezența la sesiune, în calitate de cursanți, a întregii echipe de conducere a primăriei municipiului Zalău – gazdă a evenimentului.
Domnul Ionel CIUNT, primarul municipiului Zalău a participat la sesiunea de formare și a adresat cursanților un cuvânt de bun venit, apreciind subiectele abordate în cadrul Proiectului E-TIC și proiectele desfășurate de municipiile membre ale AMR. Domnul Ciunt apreciază și susține permanent atragerea de fonduri europene fără de care Municipiul Zalău nu s-ar fi dezvoltat armonios. Până în prezent, au fost atrase fonduri estimate la 250 milioane de Euro, având la bază Strategia de Dezvoltare a Municipiului și sunt în desfășurare multe proiecte și lucrări. Domnul primar consideră că lucrurile se schimbă mereu într-o comunitate și administrația trebuie să se adapteze continuu la nevoile cetățeanului.
Doamna STEPANESCU Lilioara, din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în calitate de formator al sesiunii a prezentat concepte teoretice, metode și instrumente de lucru, exerciții practice și studii de caz specifice tematicilor tratate prin proiect. Pe parcursul sesiunii s-au purtat discuții pe tema integrității individuale și instituționale, a codului de conduită și a comportamentului etic, noțiuni de transparența instituțională și organizațională, exemple de conflict de interes și incompatibilități din administrație.
Au fost prezentate cursanților Broșura „FII ETIC! ACȚIONEAZĂ ETIC!”, Manualul alesului local și Ghidul E-TIC – materiale elaborate prin proiect și s-au făcut recomandări pentru utilizarea studiilor și procedurilor postate pe Centrul de Informare E-TIC, realizat și implementat în sprijinul autorităților publice locale (http://centru.e-tic.ro).
Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea accesului și calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, finanțat prin Granturile Norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare locală, implementat de Asociația Comunelor din România în parteneriat cu Asociația Municipiilor din România și Asociația Norvegiană a Autorităților Locale și Regionale.